Wymagania
|
Podstawowy, niski – 1 pkt
|
Rozszerzony, średni – 2 pkt
|
Dopełniający, dobry – 3 pkt
|
Wykraczający, wysoki 4 pkt
|
Wynik poszukiwań
(baza danych); ilość,
jakość wyszukanych informacji
|
Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów
koniecznych do zrealizowania zadania, pojawiające się informacje są ubogie i
nieścisłe. Układ danych nieuporządkowany
|
Zgromadzono część koniecznych informacji, są one
jednak powierzchowne, nierzetelne, niewystarczające do pełnej realizacji
zadania.
|
Zgromadzono większość wymaganych informacji, ich
poziom jest dobry, interesujący, rzetelny
|
Zgromadzono wszystkie informacje potrzebne do
realizacji zadania lub wykraczające poza potrzeby zadania; są one obszerne i
wyczerpujące. Dane wyselekcjonowano i utworzono tematyczne bazy danych
|
Zawartość merytoryczna
( dobór informacji i
materiałów, poprawność merytoryczna).
|
Liczne błędy merytoryczne, informacje nieścisłe,
praca nie spełnia wymogów, brak elementów typowych dla baśni.
Więcej niż 2 błędy .językowe, stylistyczne i ortograficzne
i interpunkcyjne
|
Poprawna realizacja tematu niedokładna selekcja
materiału i jej uszeregowanie, brak elementów typowych dla baśni.
Dopuszczalne 2 błędy językowe , stylistyczne ,ortograficzne i interpunkcyjne
|
Dobre opracowanie tekstu, funkcjonalne wykorzystanie
zebranych danych, właściwe wykorzystanie zebranych informacji, własne
opracowania, w po1 błędzie językowym, stylistycznym , ortograficznym,
interpunkcyjnym.
|
Wyczerpujące, bezbłędne opracowanie tematu, pełne
wykorzystanie zebranych informacji, ich interpretacja, baśń napisana
bezbłędnie.
|
Estetyka, atrakcyjność , jakość stron folderu oraz
sposób prezentacji
|
Praca nieestetyczna, mało czytelna, źle
sformatowana, brak elementów graficznych ( lub niskiej jakości).
|
Praca dosyć przejrzysta, uboga graficznie, mało
udane formatowanie, obrazy nie współgrają z tematem,.
|
Praca ciekawa pod względem graficznym, prawidłowo
uporządkowane i dobrane obrazy, zdjęcia wysokiej jakości.
|
Praca bardzo dobrze zaprojektowana i wykonana,
przejrzysta, czytelna, atrakcyjna wizualnie, zdjęcia i obrazy wykorzystane w
sposób twórczy, podkreślają temat.
|
Praca w grupie, koordynacja działań
|
Brak współpracy w grupie, poszczególni uczniowie nie
uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadań, praca wykonywana
nieterminowo, bez pełnego zaangażowania uczniów
|
Brak pełnej współpracy w grupie, działania
wykonywane są częściowo i nie zawsze terminowo.
|
Uczniowie dobrze współpracują w grupie, większość z
nich uczestniczy w realizacji wszystkich działań, kolejne kroki wykonywane są
terminowo
|
Współpraca w grupie przebiega bez zarzutów,
uczniowie współpracują terminowo, dokładnie, twórczo
|
Wrażliwość na walory artystyczne
|
Uczniowie z pomocą nauczyciela dostrzegają walory
artystyczne opracowanych baśni.
|
Uczniowie sami dostrzegają walory artystyczne
opracowanych baśni.
|
Uczniowie dostrzegają walory artystyczne
opracowanych baśni.
|
Uczniowie dostrzegają walory artystyczne
opracowanych baśni.
|
Twórczość, pomysłowość w realizacji zadań i
prezentacji
|
Praca
nieatrakcyjna, schematyczna, trudna ( nudna )
w odbiorze, często
niezrozumiała
|
Praca stworzona na bazie pewnej inspiracji,
przejrzysta, nieoryginalna
|
Praca ciekawa, atrakcyjna, zrozumiała dla odbiorców,
autorzy wykazali się pomysłowością i zaangażowaniem
|
Praca atrakcyjna, twórcza, oryginalna, przejrzysta i
bardzo ciekawa w odbiorze, autorzy wykazali się dużą kreatywnością i
zaangażowaniem
|
Ocena
|
Ilość punktów
|
Celująca
|
24
|
Bardzo dobra
|
23 - 21
|
dobra
|
20 - 17
|
dostateczna
|
16 - 12
|
dopuszczająca
|
11 - 7
|
niedostateczna
|
6 - 0
|