Ewaluacja

Wymagania
Podstawowy, niski – 1 pkt
Rozszerzony, średni – 2 pkt
Dopełniający, dobry – 3 pkt
Wykraczający, wysoki 4 pkt
Wynik poszukiwań
(baza danych); ilość, jakość wyszukanych informacji

Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania, pojawiające się informacje są ubogie i nieścisłe. Układ danych nieuporządkowany
Zgromadzono część koniecznych informacji, są one jednak powierzchowne, nierzetelne, niewystarczające do pełnej realizacji zadania.
Zgromadzono większość wymaganych informacji, ich poziom jest dobry, interesujący, rzetelny
Zgromadzono wszystkie informacje potrzebne  do realizacji zadania lub wykraczające poza potrzeby zadania; są one obszerne i wyczerpujące. Dane wyselekcjonowano i utworzono tematyczne bazy danych
Zawartość merytoryczna
( dobór informacji i materiałów, poprawność merytoryczna).

Liczne błędy merytoryczne, informacje nieścisłe, praca nie spełnia wymogów, brak elementów typowych dla baśni.
Więcej niż 2 błędy .językowe, stylistyczne i ortograficzne i interpunkcyjne
Poprawna realizacja tematu niedokładna selekcja materiału i jej uszeregowanie, brak elementów typowych dla baśni. Dopuszczalne 2 błędy językowe , stylistyczne ,ortograficzne  i interpunkcyjne
Dobre opracowanie tekstu, funkcjonalne wykorzystanie zebranych danych, właściwe wykorzystanie zebranych informacji, własne opracowania, w po1 błędzie językowym, stylistycznym , ortograficznym, interpunkcyjnym.
Wyczerpujące, bezbłędne opracowanie tematu, pełne wykorzystanie zebranych informacji, ich interpretacja, baśń napisana bezbłędnie.
Estetyka, atrakcyjność , jakość stron folderu oraz sposób prezentacji
Praca nieestetyczna, mało czytelna, źle sformatowana, brak elementów graficznych ( lub niskiej jakości).
Praca dosyć przejrzysta, uboga graficznie, mało udane formatowanie, obrazy nie współgrają z tematem,.
Praca ciekawa pod względem graficznym, prawidłowo uporządkowane i dobrane obrazy, zdjęcia wysokiej jakości.
Praca bardzo dobrze zaprojektowana i wykonana, przejrzysta, czytelna, atrakcyjna wizualnie, zdjęcia i obrazy wykorzystane w sposób twórczy, podkreślają temat.
Praca w grupie, koordynacja działań
Brak współpracy w grupie, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadań, praca wykonywana nieterminowo, bez pełnego zaangażowania uczniów
Brak pełnej współpracy w grupie, działania wykonywane są częściowo i nie zawsze terminowo.
Uczniowie dobrze współpracują w grupie, większość z nich uczestniczy w realizacji wszystkich działań, kolejne kroki wykonywane są terminowo
Współpraca w grupie przebiega bez zarzutów, uczniowie współpracują terminowo, dokładnie, twórczo
Wrażliwość na walory artystyczne
Uczniowie z pomocą nauczyciela dostrzegają walory artystyczne opracowanych baśni.
Uczniowie sami dostrzegają walory artystyczne opracowanych baśni.
Uczniowie dostrzegają walory artystyczne opracowanych baśni.
Uczniowie dostrzegają walory artystyczne opracowanych baśni.
Twórczość, pomysłowość w realizacji zadań i prezentacji
 Praca nieatrakcyjna, schematyczna, trudna ( nudna )
w odbiorze, często niezrozumiała

Praca stworzona na bazie pewnej inspiracji, przejrzysta, nieoryginalna
Praca ciekawa, atrakcyjna, zrozumiała dla odbiorców, autorzy wykazali się pomysłowością i zaangażowaniem
Praca atrakcyjna, twórcza, oryginalna, przejrzysta i bardzo ciekawa w odbiorze, autorzy wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem

Ocena
Ilość punktów
Celująca
24
Bardzo dobra
23 - 21
dobra
20 - 17
dostateczna
16 - 12
dopuszczająca
11 - 7
niedostateczna
6 - 0